Masz pytanie?
Wiadomość wysłana. Zamknij

Cezary Wosiński

Odpowiedź forum utworzona

Wyświetlanie 3 wpisów - od 1 do 3 (z 3 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi na: Nauka demokracji #7177
    Cezary Wosiński
    Moderator
    0

    Demokracji nie da się nauczyć wyłącznie z definicji. Żeby młodzi ludzie ją zrozumieli, muszą jej doświadczyć. Najlepiej wtedy, gdy widzą, że ich głos naprawdę coś zmienia – w szkole i w ich najbliższym otoczeniu. Kluczowe jest danie uczniom realnego wpływu. Samorząd uczniowski ma sens tylko wtedy, gdy nie jest atrapą. Jeśli uczniowie mogą współdecydować o szkolnych sprawach – zasadach, wydarzeniach czy inicjatywach – uczą się odpowiedzialności i rozumieją, że decyzje mają konsekwencje. Równie ważne jest działanie zamiast mówienia. Projekty społeczne, wolontariat, inicjatywy ekologiczne czy obywatelskie uczą więcej niż najciekawsza pogadanka. Uczniowie planują, rozmawiają z innymi, spierają się, szukają rozwiązań i kompromisów. W ten sposób poznają demokrację w praktyce.

    w odpowiedzi na: Sposoby pracy z uczniami #7176
    Cezary Wosiński
    Moderator
    0

    Ja bardzo lubię uczyć dzieci i młodzież kreatywności. Uważam, że kreatywność to jedna z najważniejszych – obok odporności psychicznej – kompetencji społeczno-emocjonalnych. Mam bardzo wiele ćwiczeń, które lubię, bo wiem, że są skuteczne, ale jedno z moich ulubionych to: do czego można wykorzystać spinacz do papieru. Bardzo popularne ćwiczenie. Podobno można wymienić 46 różnych zastosowań. Spróbujcie – zachęcam. Dobra, intelektualna zabawa murowana 🙂

    w odpowiedzi na: Nauczanie edukacji obywatelskiej w szkole. #7085
    Cezary Wosiński
    Moderator
    0

    Zdecydowanie tak. Uważam, że rolą każdego nauczyciela powinno być uświadamianie obywatelskie uczniów. Nauczyciel – jako autorytet dla ucznia – powinien dzielić się z nim swoim doświadczeniem. Oczywiście, jeśli pozwoli mu czas. To samo dotyczy – moim zdaniem – np. ekologii, zdrowia itp.

Wyświetlanie 3 wpisów - od 1 do 3 (z 3 w sumie)