Masz pytanie?
Wiadomość wysłana. Zamknij

aniazz

Odpowiedź forum utworzona

Wyświetlanie 14 wpisów - od 1 do 14 (z 14 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi na: Nauczanie edukacji obywatelskiej w szkole. #7087
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Dziękuję za odpowiedź. Mam podobne zdanie na ten temat.

    w odpowiedzi na: Rozwój kompetencji emocjonalnych #7082
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Dziękuję za wypowiedzi 🙂

    aniazz
    Uczestnik
    0

    Ekologia coraz mocniej będzie wpływać na rynek pracy, więc moim zdaniem warto brać ją pod uwagę przy wyborze zawodu nie tylko z powodów środowiskowych, ale też dlatego, że „zielone” branże będą się rozwijać i dawać realne możliwości kariery. W przyszłości popularne mogą być zawody związane z odnawialnymi źródłami energii, zarządzaniem odpadami, “projektowaniem zrównoważonych produktów czy doradztwem ekologicznym dla firm.

    Szkoła mogłaby przygotować do tego lepiej, np. przez praktyczne projekty związane z ochroną środowiska, warsztaty o zielonych technologiach, spotkania z ekspertami z branży czy inicjatywy, w których uczniowie mogą sami wprowadzać ekologiczne zmiany w szkole i lokalnej społeczności. Ważne jest też rozwijanie kompetencji miękkich i cyfrowych, bo kreatywne myślenie i umiejętność współpracy przydadzą się w każdym zawodzie przyszłości – także w „zielonym”.

    w odpowiedzi na: Zainteresowanie uczniów tematyką Unii Europejskiej #7076
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Super! bardzo dziękuję za odpowiedź. Koniecznie muszę przeprowadzić symulację w mojej szkole. Pozdrawiam!

    w odpowiedzi na: Zakres odpowiedzailności #7075
    aniazz
    Uczestnik
    0

    W wielu szkołach uczniowie mają sporo swobody przy organizacji wydarzeń, konkursów czy akcji charytatywnych. Nauczyciele zazwyczaj nadzorują tylko kwestie formalne, finansowe i bezpieczeństwa, a resztę decyzji zostawiają młodym ludziom. Dzięki temu uczniowie mogą wprowadzać własne pomysły, sprawdzać, jak je realizować w praktyce i uczyć się odpowiedzialności. Taka autonomia często sprawia, że inicjatywy wychodzą naprawdę kreatywne, a młodzież czuje, że ich głos ma znaczenie. Nie jestem zwolennikiem oddawania pełnej odpowiedzialności dzieciom czy młodzieży, ponieważ szkoła nie może sobie pozwolić na jakiekolwiek problemy z organizowanym wydarzeniem.

    w odpowiedzi na: Dyplomacja #7074
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Tak, ja również widziałam takie treści w Unii Europejskiej. Natomiast nie kojarzę dyplomacji. Co dokładnie masz na myśli? Możemy pomyśleć, jak można rozmawiać z uczniami o tematyce dyplomacji.

    w odpowiedzi na: przewodniczący #7073
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Można wprowadzić małe, nietypowe święta: np. Dzień Cichego Czytania w różnych zakamarkach szkoły albo Dzień Słodkich Niespodzianek, kiedy ktoś zostawia coś miłego dla innych. Trochę humoru i pozytywnej energii nigdy nie zaszkodzi.

    w odpowiedzi na: Geopolityka #7072
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Myślę, że geopolityka też może się tu pojawić. W końcu to jeden z obszarów, gdzie wpływ informacji i dezinformacji jest ogromny. Duże kraje naprawdę potrafią kształtować narrację mniejszych, więc temat bardzo pasuje do dyskusji o AI i mediach. Jeśli masz coś do wniesienia w tym kierunku, to super byłoby to rozwinąć w wątku.

    w odpowiedzi na: Dezinformacja a AI #7071
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Bardzo ważny temat! AI na pewno namiesza w temacie dezinformacji, ale to nie znaczy, że jesteśmy bez szans. Warto po prostu zachować dystans, nie brać wszystkiego na poważnie i czasem sprawdzić, co mówią różne źródła. Reszta to zdrowy rozsądek – ten dalej działa lepiej niż jakikolwiek algorytm :).

    w odpowiedzi na: Pomysł na wolontariat w szkole #7069
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Myślę, że kiermasze również są dobrym pomysłem. Dzieci mogą tworzyć też samodzielnie przedmioty do sprzedaży – co buduje sprawczość i kreatywność.

    w odpowiedzi na: Pomoc w objaśnieniu tematu #7046
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Dokładnie, każdy z nas może działać na rzecz naszej planety 🙂

    aniazz
    Uczestnik
    0

    Super! bardzo dziękuję za te pomocne odpowiedzi.

    w odpowiedzi na: Rozwój kompetencji emocjonalnych #6896
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Zgadzam się! Zauważyłam, że dzieci, które potrafią nazywać swoje emocje – lepiej radzą sobie w codziennych wyzwaniach szkolnych. Nie chodzi tylko o nieprzyjemne emocje takie jak np. złość, ale również o te przyjemne – radość, duma. Dzieci doceniają bardziej swoje sukcesy, potrafią wzmocnić siebie.

    w odpowiedzi na: Pomysł na wolontariat w szkole #6895
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Świetny pomysł z organizacją dni sportowych. To prawda, uczniowie chętnie angażują się w organizację ważnych dla nich wydarzeń.

Wyświetlanie 14 wpisów - od 1 do 14 (z 14 w sumie)