Masz pytanie?
Wiadomość wysłana. Zamknij

Nauczanie edukacji obywatelskiej w szkole.

Edukacja Obywatelska 2.0 Fora Forum Obywatelskie Dla nauczyciela Prawa obywatelskie Nauczanie edukacji obywatelskiej w szkole.

Wyświetlanie 6 wpisów - od 1 do 6 (z 6 w sumie)
  • Autor
    Wpisy
  • #7084
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Dzień dobry,
    chciałabym dowiedzieć się, jakie jest Państwa zdanie na temat nauczania praw obywatelskich, demokracji i innych tematów związanych z edukacją obywatelską przez nauczycieli innych przedmiotów niż historia i WOS. Czy uważacie, że np. nauczyciel matematyki może przeprowadzać rozmowy w takiej tematyce z uczniami? Pozdrawiam serdecznie

    #7085
    Cezary Wosiński
    Moderator
    0

    Zdecydowanie tak. Uważam, że rolą każdego nauczyciela powinno być uświadamianie obywatelskie uczniów. Nauczyciel – jako autorytet dla ucznia – powinien dzielić się z nim swoim doświadczeniem. Oczywiście, jeśli pozwoli mu czas. To samo dotyczy – moim zdaniem – np. ekologii, zdrowia itp.

    #7087
    aniazz
    Uczestnik
    0

    Dziękuję za odpowiedź. Mam podobne zdanie na ten temat.

    #7088
    Rafal
    Uczestnik
    70

    Wg mnie każdy powinien to prowadzić. Wtedy mamy szansę na dywersyfikacje opinii i wiedzy.

    #7093
    Justynalaton
    Uczestnik
    200

    zgadzam się z tymi opiniami. Uważam, że edukacja obywatelska nie powinna być ograniczona tylko do jednego przedmiotu. Nawet na matematyce czy biologii można poruszać tematy związane z odpowiedzialnością, współpracą czy prawami obywatelskimi. Dzięki temu uczniowie widzą, że demokracja i prawa obywatelskie dotyczą codziennego życia, a nie tylko lekcji WOS-u.

    #7098
    Przemysław Lenart
    Uczestnik
    0

    Z mojego punktu widzenia nauczanie praw obywatelskich i tematów związanych z edukacją obywatelską nie powinno ograniczać się tylko do historii czy WOS-u. Każdy nauczyciel może wplatać takie zagadnienia w swoją pracę – oczywiście w odpowiedni i naturalny sposób. Nauczyciel matematyki np. może pokazywać przykłady statystyk wyborczych, analizować dane dotyczące społeczeństwa czy prowadzić dyskusje o wpływie decyzji grupowych – to też uczy krytycznego myślenia i odpowiedzialności obywatelskiej.

    Ważne, żeby rozmowy były przemyślane i dostosowane do przedmiotu – wtedy uczniowie mogą zobaczyć, że prawa obywatelskie i demokracja są obecne w codziennym życiu, nie tylko w podręcznikach.

Wyświetlanie 6 wpisów - od 1 do 6 (z 6 w sumie)
  • Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.