Dzień dobry,
chciałabym dowiedzieć się, jakie jest Państwa zdanie na temat nauczania praw obywatelskich, demokracji i innych tematów związanych z edukacją obywatelską przez nauczycieli innych przedmiotów niż historia i WOS. Czy uważacie, że np. nauczyciel matematyki może przeprowadzać rozmowy w takiej tematyce z uczniami? Pozdrawiam serdecznie
Zdecydowanie tak. Uważam, że rolą każdego nauczyciela powinno być uświadamianie obywatelskie uczniów. Nauczyciel – jako autorytet dla ucznia – powinien dzielić się z nim swoim doświadczeniem. Oczywiście, jeśli pozwoli mu czas. To samo dotyczy – moim zdaniem – np. ekologii, zdrowia itp.
zgadzam się z tymi opiniami. Uważam, że edukacja obywatelska nie powinna być ograniczona tylko do jednego przedmiotu. Nawet na matematyce czy biologii można poruszać tematy związane z odpowiedzialnością, współpracą czy prawami obywatelskimi. Dzięki temu uczniowie widzą, że demokracja i prawa obywatelskie dotyczą codziennego życia, a nie tylko lekcji WOS-u.
Z mojego punktu widzenia nauczanie praw obywatelskich i tematów związanych z edukacją obywatelską nie powinno ograniczać się tylko do historii czy WOS-u. Każdy nauczyciel może wplatać takie zagadnienia w swoją pracę – oczywiście w odpowiedni i naturalny sposób. Nauczyciel matematyki np. może pokazywać przykłady statystyk wyborczych, analizować dane dotyczące społeczeństwa czy prowadzić dyskusje o wpływie decyzji grupowych – to też uczy krytycznego myślenia i odpowiedzialności obywatelskiej.
Ważne, żeby rozmowy były przemyślane i dostosowane do przedmiotu – wtedy uczniowie mogą zobaczyć, że prawa obywatelskie i demokracja są obecne w codziennym życiu, nie tylko w podręcznikach.
Autor
Wpisy
Wyświetlanie 6 wpisów - od 1 do 6 (z 6 w sumie)
Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.
Zaloguj się
Nazwa szkoły
Miejscowość
Oświadczam, że zapoznałem się z Polityką Prywatności oraz Regulaminem. Jeśli jestem uczniem – oświadczam, że działam za wiedzą i zgodą opiekuna (zgodnie §4 Regulaminu)